1947 – 2022 Combine de recoltat autopropulsate

Hrănirea lumii

Dezvoltarea combinei de recoltat autopropulsate a schimbat modul în care lumea se hrăneşte. În prezent, combinele de recoltat John Deere recoltează peste jumătate din cerealele din întreaga lume. Povestea succesului lor, de la modelul 55 la seria X, este una a inovaţiei tehnice, precum şi a asistenţei de înaltă calitate pentru clienţi prin intermediul unei reţele de distribuitori profesionişti.

  • 1947 Când a început totul

    Designul modelului 55 John Deere a fost precursorul combinelor de recoltat de astăzi. Poziția sa centrală de recoltare este sus, cu vedere la transportor și header de dimensiuni mari. Motorul este poziţionat aproape de roţile din spate, în spatele şoferului. Rezervorul de boabe este aproape de puntea faţă pentru o stabilitate sporită, greutatea suplimentară peste puntea faţă oferind o tracţiune suplimentară, lăsând roţile din spate pentru direcţie. Recoltarea în jur de 1,6 ha/h comparativ cu 12 ha/h pentru seria X a transformat eficienţa recoltării.

  • 1970 Cuplajul QuickTach pentru heder

    Primele hedere de combină de recoltat au fost integrate cu carcasa alimentatorului, iar schimbarea ar putea dura mai mult de o oră. Combinele se deplasau către câmp cu hederul ataşat, ceea ce le-a limitat lăţimea la 2,55 m în Europa. Sistemul Quick Tach introdus pe combinele 3300-
    7700 a însemnat că hederele puteau fi tractate în spatele combinei de recoltat şi ataşate pe câmp în doar câteva minute. Acest lucru a permis modele mai late, cu capacitate mai mare, care urmau să dubleze capacitatea combinelor de recoltat în următorii 10 ani

  • 1982 Seria 1000 cu cabină integrată

    Primele cabine au început să apară în anii 1960 ca opţiune. Aveau un design foarte simplu, care ţinea şoferul ferit de praf, dar erau zgomotoase şi insuportabile într-o zi fierbinte. Abia în anul 1982, odată cu seria 1000, combinele de recoltat au primit ceva ce şoferul de astăzi ar recunoaşte ca fiind o cabină. Mai silenţioase şi mai rafinate, au fost dotate şi cu aer condiţionat şi au permis adăugarea mai multor sisteme electronice în următorii ani.

  • 1996 Prototip de receptor StarFire

    John Deere a început să lucreze cu Laboratorul de propulsie cu reacţie al NASA la la mijlocul anilor 1990 pentru a dezvolta un sistem de poziţionare a combinelor de recoltat. A necesitat o investiţie într-o reţea de staţii de referinţă situate pe Pământ pentru a corecta semnalul satelitului cu privire la erorile cauzate de ionosferă şi alte fenomene. Acest prototip, cunoscut sub numele de ‘ouă verzi şi şuncă’, a dus la lansarea primului sistem StarFire în anul 1998, cu o precizie de 30 cm. Cea mai recentă evoluţie, receptorul StarFire 7000 oferă acum ghidare de precizie de până la 2,5 cm

1954 Combină de recoltat pentru pante

1954 Combină de recoltat pentru pante

Modelul 55H cu autonivelare construit pe expertiza John Deere în combinele de recoltat pentru pante, care a început cu modelul tras de cai 36B în anul 1936. Filmele de marketing au promovat numeroase caracteristici pe care şoferii de astăzi le-ar recunoaşte: servodirecţie cu ‘un singur deget’, frâne cu disc puternice şi antrenare la sol cu viteză variabilă.

1963 Şenile

1963 Şenile

Primele şenile au fost dezvoltate din utilajele de construcţii. Plăcile lor din oţel necesitau ungere regulată, iar vitezele de drum erau lente. Aici sunt folosite pentru recoltarea orezului în Italia. Dacă ar împărtăşi profilul triunghiular familiar al şenilelor de astăzi, ar dura mai mult de 40 de ani până să devină disponibile şenile fiabile din cauciuc.

1992 Prima combină de recoltat hibridă din lume

1992 Prima combină de recoltat hibridă din lume

Combina de recoltat CTS (Cylinder Tine Separator - separator cilindric cu dinţi) avea un cilindru mare şi contrabătător în faţă cu două rotoare, oferind o acţiune secundară de treierat. A rămas singura combină de recoltat hibridă din lume până în anul 1996, când a expirat brevetul John Deeres. Caroseria compactă şi îngustă a oferit un randament excepţional şi modelul este încă vândut în Asia pentru recoltarea orezului.

1999 Afişajul GreenStar 1

1999 Afişajul GreenStar 1

Cu sistemul Parallel Tracking, şoferul trebuia să se concentreze din greu pentru a menţine combina de recoltat pe linia centrală. Abia abia în anul 2002 odată cu sistemul AutoTrac a sosit ghidarea cu adevărat hands-free. Afişajul includea şi software-ul Harvest Monitor şi cartografierea randamentului, iar multe sunt încă folosite astăzi.

2002 Conectivitate la utilaj

Primele flote de combine au folosit steaguri pentru a semnala care combina avea nevoie de descărcare. Apoi au venit radioul cu unde scurte și telefoanele mobile. Introducerea electronicii la bord pentru a permite conectivitatea mașinilor JDLink este cea mai mare inovație de recoltare din ultimii 20 de ani. Transmițând date în timp real despre performanța mașinii și poziționarea pentru monitorizare de la distanță, transformă planificarea muncii, logistica recoltei și multe altele.

2010 Combina de recoltat cu numărul 500.000

2010 Combina de recoltat cu numărul 500.000

Greg Briggs din Cisco, Illinois a preluat cea de-a 500.000-a combină de recoltat John Deere, un 9870 STS, pe 20 mai 2010. Sistemul de separare cu un singur dinte a reprezentat o diferenţă majoră faţă de sistemul tradiţional cu scuturător şi are atât de mult succes încât este menţinut şi astăzi în combinele de recoltat din seria S - cea mai populară combină de recoltat din lume.

  • 1947 - Modelul 55

  • 1964 - 330/430

  • 1964 - 530/630/730

  • 1972 - Seria 900/905

  • 1987 - Seria 1100

  • 1992 - Seria 2000

  • 1998 - Seria CTS

  • 2007 - Seria T

  • 2007 - Seria S

  • 2020 - Seria X